Kesilapan yang selalu orang buat apabila hendak menjadi seorang HACKER..!!!


Pos ini adalah untuk semua orang di luar sana yang sebenarnya ingin menjadi seorang penggodam yang sebenar: -
1) Jangan sekali-kali mempercayai laman web yang meminta anda wang sebagai balasan Perisian Hacking atau yang mendakwa untuk menggodam Id E-mel yang ada dalam pemulangan wang. Semua perkara adalah tipu. Nothing Works.
2) Tiada PERISIAN yang dapat menggodam Facebook, Google, Yahoo atau mana-mana laman web besar yang lain. Semua perisian yang mendakwa untuk berbuat demikian adalah penipuan. Mereka hanya bertujuan untuk mengambil wang anda dan dalam kes-kes yang lebih teruk, mereka perisian mempunyai trojan atau keyloggers di dalamnya. Hasilnya akaun anda akan digodam sebelum anda cuba menggodam orang lain.
3) JANGAN PERNAH menggunakan keyloggers atau trojan yang anda dapati sebagai perisian percuma di internet. Penggodam tidak bodoh. Mereka menyusun keyloggers dan trojan hampir dengan mana-mana perisian itu dan apabila anda memasang mereka, anda telah digodam sebelum cuba untuk menggodam orang lain.
4) Anda tidak akan menjadi seorang penggodam yang baik tanpa pengetahuan bahasa pengaturcaraan dan skrip. Apabila anda akan menggunakan perisian sedia yang dibuat dan akan bergantung kepada mereka untuk apa-apa hacking maka fungsi anda akan terhad fungsi perisian. Apabila anda tidak menggunakan otak anda, dan hanya melakukan perkara yang copy paste, maka bagaimana boleh anda fikir untuk menjadi seorang penggodam yang baik.
5) Jika anda seorang Hacker yang baik, anda sudah menjadi seorang pengaturcara yang baik, seorang penulis skrip yang baik, pembangun laman web yang baik dan pakar keselamatan yang sangat baik. Juga mana-mana Hacker yang baik perlu mempunyai pengetahuan yang baik daripada pelbagai aspek dan bahasa pengaturcaraan. untuk melakukan XSS (Cross Site Scripting), PHP suntikan, suntikan SQL, PHISHING, FOOTPRINTING dan sebagainya ... anda akan perlu menjadi baik di pengaturcaraan dan skrip. Dan apabila anda tahu tentang lubang gelung pelbagai(various loop holes), kelemahan dan tip keselamatan, anda sudah menjadi seorang Pakar Keselamatan Komputer.
Jadi Jangan Pernah memandang rendah istilah Hacker. Hacker bukan seseorang yang hanya hacks e-mel atau pelayan id tetapi Hacker sebenar merupakan Genius Komputer yang pengetahuan komputer lebih daripada sesiapa.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

IPHONE PREORDER NI BOLEH DIPERCAYAI KE?

Hobi Baru :D

Maharaja Lawak Mega 2012